TEMA
Matemáticas y ciencias
ARGUMENTO
Ciencia es el conjunto o sistema de
conocimiento ordenados, formado con el paso del tiempo, que se comprueban y se
extiende a la práctica social. Las matemáticas son una ciencia cuyo objeto
siguen siendo las magnitudes constantes y variables. Se diferencia del resto de
las Ciencias por sus métodos universales y dialéctico. Estudia las propiedades del mundo objetivo, con sus
métodos específicos, los cuales están condicionados por su propio objeto.
CONCLUSIONES
La Matemática juega un papel esencial en
la integración de la ciencia, y el grado de generalidad de los conceptos y
métodos ayudar a demostrar que existe
una unidad SOBRE LA ESTRUCTURA DE MUCHOS PROBLEMAS aparentemente diferente
CONCEPTOS CLAVES
Las matemáticas son una ciencia abstracta
La matemática es universal y dialéctica
TRADUCCIÓN
TOPIC
Math and science
ARGUMENT
SCIENCE IS ORDERED knowledge system, formed with the passage of time, which are checked and extend to social practice. Mathematics is a science whose object remains constant magnitudes and variables. Differs from the rest of Sciences for the universal and dialectical methods. Studies the properties of the objective world, with their specific methods, which are conditioned by its very object.
CONCLUSIONS
MATHEMATICS ESSENTIAL plays a role in the integration of science, and that the degree of generality of concepts and methods help prove that there is a unity ON THE STRUCTURE OF MANY PROBLEMS apparently different
KEY CONCEPTS
Mathematics is an abstract science.
Math is universal and dialectical
Math and science
ARGUMENT
SCIENCE IS ORDERED knowledge system, formed with the passage of time, which are checked and extend to social practice. Mathematics is a science whose object remains constant magnitudes and variables. Differs from the rest of Sciences for the universal and dialectical methods. Studies the properties of the objective world, with their specific methods, which are conditioned by its very object.
CONCLUSIONS
MATHEMATICS ESSENTIAL plays a role in the integration of science, and that the degree of generality of concepts and methods help prove that there is a unity ON THE STRUCTURE OF MANY PROBLEMS apparently different
KEY CONCEPTS
Mathematics is an abstract science.
Math is universal and dialectical
LA MATEMATICA Y SU RELACIÓN CON LAS
CIENCIAS COMO RECURSO PEDAGÓGICO
Para la comprensión de cualquier tipo de
fenómeno, es necesaria la matemática. Esta juega un papel esencial en el
desarrollo de las ciencias, en la tecnología
y para interpretar la vida cotidiana. Sus saberes se utilizan en las
ciencias existentes en cada época, tales como la astronomía, la física, la
biología, la medicina y la música. Los siglos XIX y XX sin claves y evidencian
la relación de la matemática con el resto de las ciencias, puesto que son los
años mas fructíferos en los grandes descubrimientos. En conclusión; sin la
matemática el ser humano no hubiera alcanzado los niveles de desarrollo
necesarios, así que los estudiantes necesitan comprender los descubrimientos
matemáticos previos de los cuales se generó, así como descubrir y describir sus
ideas matemáticas adquiridas en su vida cotidiana y muchas veces ignoradas en
el proceso educativo. la matemática no es estacionaria.
TRADUCCIÓN:
Mathematics and its relation to science
as a pedagogical
To understand any phenomenon, is
necessary mathematics. This plays an essential role in the development of
science, technology and everyday life to interpret. His knowledge in the
sciences are used in each era, such as astronomy, physics, biology, medicine
and music. The nineteenth and twentieth centuries without keys and show the
relationship of mathematics with other sciences, as they are the most fruitful
years in the great discoveries. In conclusion, without mathematics humans had
not reached the level of development required, so students need to understand
the previous mathematical discoveries of which was generated, as well as
discover and describe their ideas acquired mathematics in everyday life and often ignored
in the educational process. mathematics is not stationary.
No hay comentarios:
Publicar un comentario