MATEMÁTICA Y CIENCIA
I.-RESUMEN:
Toda ciencia es una
forma integral de conciencia social, se
comprueba y amplia constantemente con la práctica social, las matemáticas
surgen de la necesidad de resolver problemas de números y medida y del deseo de
comprender el universo, considerada ciencia porque tiene: objeto, leyes y categorías,
métodos, carácter universal y dialectico. La matemática no es compleja es
multidisciplinaria.
La matemática tiene su origen en los fenómenos de la realidad objetiva y
mediante abstracciones conduce a conceptos, la matemática es y seguirá siendo
una ciencia particular jugando un papel importante para la comprobación de la
ciencia.
II.ABSTRACT:
All science is an integral form of social
consciousness, is constantly checked and broad
social practice, mathematics arise from the need to solve problems and measurement issues and the desire to understand the universe, considered science
because it has: object, laws and categories, methods,
and dialectical universal.
The math is not
complex multidisciplinary.
Mathematics has its origin in the phenomena of objective reality and leads to abstractions through concepts, mathematics is a science and will continue to play an important role particularly for testing science.
Mathematics has its origin in the phenomena of objective reality and leads to abstractions through concepts, mathematics is a science and will continue to play an important role particularly for testing science.
LA MATEMÁTICA Y SU RELACIÓN
CON LAS CIENCIAS COMO RECURSO PEDAGÓGICO
I.RESUMEN:
La relación que se da entre la matemática y otras ciencias se ejecuta con el fin de
poder interpretarla en toda su dimensión y para que muchas puedan existir es
necesaria la ciencia del lenguaje del universo; pero la relación
matemática-ciencias muchas veces está ausente en la enseñanza, sus
conocimientos se dan de manera aislada.
En todas las ciencias está presente la matemática y por tanto puede
usarse la relación matemática-ciencias como recurso didáctico en cualquier
nivel educativo.
Para una mayor comprensión
convendría enseñar Matemática yendo más allá de las propias Matemática
considerando sus relaciones y buscando su sintonía con las corrientes
principales del pensamiento. Esta nueva actitud motivaría a los estudiantes,
crearía nuevas aplicaciones y abriría nuevas vías de debate.
II.- ABSTRACT:
The relationship that exists between mathematics and other sciences is given in order to
interpret the full extent and that many may
be necessary science
language of the universe, but the
math-science relationship
is often lacking in education , knowledge occur in
isolation.
In all mathematical sciences is present and therefore the mathematical relationship can be used as a teaching-science at all educational levels.
For a better understanding should teach mathematics going beyond themselves considering their relationships Mathematics and seeking his tune with mainstream thinking. This new attitude motivate students, create new applications and open up new avenues of debate.
In all mathematical sciences is present and therefore the mathematical relationship can be used as a teaching-science at all educational levels.
For a better understanding should teach mathematics going beyond themselves considering their relationships Mathematics and seeking his tune with mainstream thinking. This new attitude motivate students, create new applications and open up new avenues of debate.
No hay comentarios:
Publicar un comentario