Estudiante
: Nadia Arleth Castro Chingo
MATEMÁTICA
Y CIENCIA
I.RESUMEN:
Se puede decir que la matemática estudia las
relaciones objetivas que se dan en el mundo real y la ciencia es una forma de
la conciencia social, es un sistema de conocimientos ordenados formado en el
transcurso del tiempo y su veracidad es comprobada la matemática es ciencia
porque tiene sus objetivos que trata sobre las formas del espacio y las
relaciones cuantitativas del mundo real; también posee leyes, métodos, carácter
universal y dialéctico, es así ya que contribuye a fomentar la idea de un mundo
cognoscible. El desarrollo de la matemática está ligado al desarrollo de la
sociedad y se produce dialécticamente. En conclusión la matemática es una
ciencia cada vez más abstracta pero continúa estudiando las relaciones
objetivas del mundo real para ello se vale de diferente métodos que hoy son
considerados métodos científicos generales, la Matemática es y seguirá siendo
una ciencia particular.
II.ABSTRACT:
You
could say that mathematics studies the objective relations that occur in the real world and the science is a form of social conscience is a knowledge system sorted
formed over time and
its accuracy is proven
science because mathematics is has its objectives dealing
with the forms of space and
the quantitative relationships of the
real world also has laws, methods, and dialectical universal, so as it
helps to promote the idea of a
knowable world. The
development of mathematics is linked
to the development of society and produces dialectically. In conclusion mathematics is a science increasingly abstract but objective relations continue to study real-world uses for that different
methods are considered
scientific today general, mathematics is and will remain a particular science.
LA
MATEMÁTICA Y SU RELACIÓN CON LAS CIENCIAS COMO RECURSO PEDAGÓGICO
I.RESUMEN:
La
matemática se relaciona con las otras ciencias por lo que para poder
interpretarlas en toda su dimensión y que muchas puedan existir es necesaria la
ciencia lenguaje del universo; pero la relación matemática-ciencias muchas
veces está ausente en la enseñanza, sus conocimientos se dan de manera aislada.
En todas las ciencias
está presente la matemática y por tanto puede usarse la relación
matemática-ciencias como recurso didáctico en cualquier nivel educativo.
Para una mayor comprensión convendría enseñar
Matemática yendo más allá de las propias Matemática considerando sus relaciones
y buscando su sintonía con las corrientes principales del pensamiento. Esta
nueva actitud motivaría a los estudiantes, crearía nuevas aplicaciones y
abriría nuevas vías de debate.
II.ABSTRACT:
The
math is
related to other sciences so
to interpret the
full extent that is necessary may exist many
science language of the universe,
but the math-science
relationship is often lacking in education, given their
knowledge of isolation.
In all mathematical sciences is present and therefore the mathematical relationship can be used as a teaching-science at all educational levels.
For a better understanding should teach mathematics going beyond their own considering their relationships Mathematics and seeking his tune with mainstream thinking. This new attitude motivates students, create new applications and open up new avenues of debate.
In all mathematical sciences is present and therefore the mathematical relationship can be used as a teaching-science at all educational levels.
For a better understanding should teach mathematics going beyond their own considering their relationships Mathematics and seeking his tune with mainstream thinking. This new attitude motivates students, create new applications and open up new avenues of debate.
No hay comentarios:
Publicar un comentario